Podstawa programowa wychowania przedszkolnego mówi o tym, że:

Należy stworzyć warunki umożliwiające dzieciom osłuchanie się
z językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego.

Dzieci powinny uczestniczyć w zajęciach językowych przede wszystkim po to, by osłuchać się z melodią, brzmieniem, intonacją i rytmem języka obcego. Warto zatem rozpocząć naukę jak najwcześniej, gdyż jest to fundament dla łatwiejszej nauki w przyszłości .

W ostatnich miesiącach dzieci z grupy Pszczółek miały okazję obcować z językiem angielskim nie tylko w czasie planowanych zajęć, lecz również w trakcie wykonywania codziennych czynności. 5-latki utrwalały takie zwroty jak: sit down, stand up, close the door, thank you, let’s go, tidy up. Gdy w sali robi się zbyt głośno to wystarczy wypowiedzieć magiczne zaklęcie „Hocus pocus” , a wszystkie dzieci zgodnie odpowiadają „everybody focus”, po czym w skupieniu czekają na słowa nauczyciela .

Nie zabrakło również anglojęzycznych piosenek , przy których wszyscy chętnie się bawili. Taniec, ruch i śpiew to rozwiązania, które najlepiej sprawdziły się w naszej grupie. Ciężko wybrać najbardziej lubiany utwór  spośród wielu poznanych, m.in. „Hello!” , „Move your body, „Walking, walking” , „Toys, toys, toys” , „Tidy up” , „Baby shark” , „Five little monkeys” , „Can you play the drums?”

Dzieci brały udział w licznych grach językowych i zabawach ruchowych utrwalających poznane słownictwo, np. „What’s missing”, „Days of the week”, Zamieniliśmy również niektóre znane zabawy na wersje z językiem angielskim, np. „Głuchy telefon” , „Kalambury” .

Nauka w postaci atrakcyjnej dla dziecka zabawy lub rutynowych aktywności to nie tylko zwykłe przyswojenie kilku słówek lub piosenek po angielsku. Dzięki temu dziecko osłuchuje się i stawia solidny fundament językowy, który z pewnością zaowocuje w przyszłości.