Dla Rodzica
 

Miejskie Przedszkole 25 Płock 
Tel.
24 367 52 51‎,  24 367 52 52

 

Regulamin konkursu Ekologicznego „I ze skrawka może powstać zabawka”

Przedsiębiorstwo Gospodarowania Odpadami w Płocku zaprasza do udziału w konkursie ekologicznym „I ze skrawka może powstać zabawka”

Celem konkursu jest:

rozwijanie świadomości ekologicznej;

kształtowanie  wrażliwości na potrzeby ochrony środowiska;

pobudzanie wyobraźni i kształcenie inwencji twórczej;

promowanie idei upcyclingu;

promowanie postaw odpowiedzialności za stan środowiska;

zachęcanie do podejmowania działań promujących ochronę środowiska.

ZASADY I WARUNKI UCZESTNICTWA:
1. Konkurs przeznaczony jest dla wszystkich, bez ograniczeń wiekowych czy miejsca zamieszkania.

2. Przedmiotem konkursu jest zaprojektowanie i wykonanie przestrzennej pracy plastycznej – zabawki, a następnie uwiecznienie jej na fotografii i przesłanie zdjęcia do nas. Do wykonania zabawki autor powinien użyć jak największej liczby surowców wtórnych i zgodnie z zasadami upcyklingu nadać im formę produktu wyższej wartości, preferowany udział surowców wtórnych użytych do budowy – 100%.

3. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest dostarczenie zdjęcia pracy konkursowej wraz z wypełnionym formularzem zgłoszeniowym (w załączeniu).

4. Prace konkursowe zostaną ocenione na podstawie następujących kryteriów:

Ø  wykorzystanie surowców wtórnych lub innych materiałów ekologicznych

Ø  inwencja i pomysłowość podejścia do tematu

Ø  wrażenie estetyczne

5. Prace, które nie będą spełniały określonych w regulaminie wymagań, w szczególności: wypełnionej karty zgłoszenia, nie będą brane pod uwagę podczas oceny.

6. Dopuszczamy prace zbiorowe, rodzinne.
7. Zdjęcia zabawek wraz z formularzem zgłoszeniowym należy przesyłać na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. w terminie do 31 lipca 2020 r.
8. Termin ostateczny dostarczania zdjęć prac konkursowych upływa 31 lipca 2020 r.
9. Za każdą dostarczoną do nas pracę, ufundujemy prawdziwą zabawkę i podarujemy dziecięcemu oddziałowi Miejskiego Szpitala w Płocku.

10. Dla dokonania oceny nadesłanych prac konkursowych Organizator powoła komisję konkursową.

11. W dniach 03.08.2020 r. do 05.08.2020 r. odbędą się obrady komisji, która zapozna się z nadesłanymi pracami, oraz dokona ich oceny.

12. Komisja po wyłonieniu zwycięzców sporządzi protokół, który zostanie zamieszczony na stronie internetowej Organizatora.

13. Przyznana zostanie jedna nagroda za najlepszą pracę. Organizator zastrzega sobie prawo do przyznania wyróżnień dla prac, które nie zostały nagrodzone w głównej konkurencji.

14. Decyzje komisjisą ostateczne.
15. O dokładnym terminie i miejscu wręczenia nagród finaliści zostaną powiadomieni telefonicznie lub odrębnym pismem.
16. Dane uczestników konkursu będą przetwarzane przez Organizatora. Zbierane są do celów związanych z organizacją i przeprowadzeniem konkursu, w szczególności w celu publikacji listy laureatów konkursu.

17. Autor zgłaszając pracę do konkursu oświadcza, że:

Ø  zgłoszoną do konkursu pracę wykonał osobiście i nie brała ona udziału w innym konkursie,

Ø  akceptuje postanowienia niniejszego regulaminu,

Ø  wyraża zgodę na publikację zgłoszonych do konkursu prac,

Ø  wyraża zgodę na publikację zdjęć prac, zdjęć i nagrań z wydarzeń związanych z organizacją konkursu (m.in. obrady komisji, wręczenie nagród, wystawa)

Ø  wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu.

18. Uczestnicy konkursu ponoszą wszelka odpowiedzialność za naruszenie praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich.

19. Prawa autorskie do przekazanych prac przechodzą na Organizatora konkursu.

20. Organizatory zastrzegają sobie prawo do dalszego wykorzystania prac do celów promocyjnych na wszelkich polach eksploatacji.

21. Informacje nt. konkursu udzielane są pod numerem tel. 605 457 812, bądź drogą mailową: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

22. Wszelkie kwestie nieuregulowane niniejszym regulaminem rozstrzyga Organizator.


 

 

 

 

Informacje dla rodziców o kampanii #przytuldziecko

 
Szanowni Rodzice
 
Pomimo trudnej sytuacji, w jakiej wszyscy się znaleźliśmy,
zachęcam Państwa do wysłuchania wspólnie z dziećmi humorystycznej
bajki i piosenki o wirusie.
 
Bajka o wirusie
 
 
Piosenka „ Przegoń wirusa” z płytoteki „Śpiewających Brzdący”
 
 
Pozdrawiam wszystkich serdecznie życząc dużo zdrowia
 
Dyrektor przedszkola
 
 
 
 
 
„Kiedy musimy pozostać w domu – poczytajmy dziecku bajki relaksacyjne”
 
 
 
 
Przedszkolaki to mali obywatele, którzy nie wszystko rozumieją , ale widzą i odczuwają zmiany , jakie ostatnio nastały w ich codzienności. Z dnia na dzień przestały uczęszczać do przedszkola , nie mogą wychodzić na podwórko czy plac zabaw , by pobawić się z rówieśnikami. Wyjście z rodzicami , do sklepu ,czy kina również nie wchodzi w grę. Aby ułatwić dziecku zrozumienie sytuacji w jakiej się obecnie znajdujemy zachęcamy o czytania bajek relaksacyjnych ,aby wywołać u dziecka odprężenie i uspokojenie.
 
Bajka relaksacyjna „Kotek”
Prosimy rodziców o przeczytanie bajki.  Czytając ją dziecku warto zrobić to powoli, zwracając uwagę na intonację. 
Poproś dziecko, by usiadło wygodnie, może wziąć ulubionego kotka lub inną maskotkę  i wczuwało się w treść czytanego opowiadania, starając się nie myśleć o niczym innym.
 
Mały kotek samotnie wracał z przedszkola. Ciągnął łapkę za łapką wolno, jakby ospale. Był smutny, nic go nie cieszyło, czuł się bardzo nieswojo. Niechętnie prychał na inne przechodzące obok zwierzęta. Nagle nadleciał malutki motylek i nad samym nosem kotka zrobił okrążenia, jedno, drugie, trzecie. Chyba mi się przygląda – pomyślał kotek i łapką próbował odgonić motylka. Ale ten wcale nie odlatywał, tylko krążył, krążył i jak samolot kreślił znaki w powietrzu. Kotek patrzył i patrzył, jak zaczarowany, w piękny lot motyla. A ten wzbił się wyżej, jakby chciał dolecieć do słońca, i nagle znikł mu z oczu za wysokim ogrodzeniem. Zaciekawiony kotek zbliżył się do płotu, wdrapał się po deskach i znalazł się w ogrodzie. Rozejrzał się dookoła. Było tam tak pięknie, rosły wysokie owocowe drzewa sięgające koronami do nieba, a małe krzaczki, jakby przy nich przycupnięte, trzymały się ich jak maminej spódnicy. Rosły też kolorowe kwiaty, które jak dywan pokrywały cały ogród. Kotek poczuł zapach ziemi, kwiatów, krzewów i drzew. Pociągnął mocno noskiem i zapach jak fala, jakby ramionami, objął go. Kotek położył się na trawie i oddychał miarowo, równo i spokojnie. Przetarł oczy, podłożył łapki pod głowę, wyciągnął całe ciałko, było mu bardzo wygodnie. Leżał teraz i odpoczywał. Poczuł senność. Słonko wysyłało swe promyki na ziemię, by pogłaskały każdy kwiatek, każdy listek i każdą roślinkę. Kotek poczuł przyjemny dotyk ciepłych promieni. Zamknął oczy. A promyczki jeden po drugim głaskały go, przyjemnie ogrzewając. Po chwili pojawił się delikatny wiaterek, który kołysał listki i gałęzie, jakby do snu. Pochylił się nad kotkiem i też go kołysał, trzymając w swoich ramionach. Kotek poczuł, jak wiaterek przesuwając się teraz po nim od głowy do łap, do pazurków samych, z wolna uwalnia go od smutków,  i jeszcze raz, i jeszcze delikatnie przesuwając się od głowy w dół ciałka, zabiera z sobą całe niezadowolenie. 
 
Kotek poczuł się tak dobrze, poczuł się spokojny, jakby obmyty ze wszystkich swoich dużych i małych zmartwień. Otworzył wolno oczka i popatrzył na chmurki, które płynęły po niebie, nie spiesząc się, leniwie, nie przeganiając się, zgodnie. Płynęły i płynęły, a wiatr wolno je popychał. Kotkowi było tak dobrze. Nagle jedna mała kropelka spadła mu na nos. Co to ? - zdziwił się. Rozejrzał się dookoła i zobaczył, jak kwiatki wyciągają swoje małe główki do kropli deszczu, zupełnie jak on pyszczek do miseczki z mlekiem. Usiadł na trawie. Przeciągnął się. Kropelki deszczu wolno, lecz miarowo spadały na spragnione roślinki. Wraz z tym delikatnym deszczem wróciła mu siła. Wstał, otrząsnął futerko, uśmiechnął się do siebie zadowolony. Pora iść do domu - pomyślał. Ale dziwną przeżyłem przygodę w tym ogrodzie, gdzie przyprowadził mnie motylek. Wrócę tu jeszcze - obiecał sobie - tu jest tak pięknie i spokojnie. Wyprężył się do skoku i jednym zamachem przeskoczył płot. Radośnie machając ogonem, wracał do domu.
 
Zachęcamy do korzystania ze stron internetowych. Znajdziecie Państwo inne propozycje bajek ułatwiających dzieciom zrozumienie konieczności pozostania w domu.
 
„Jeżyk Bartek zostaje w domu”.   
                                                                                                         
Mama tytułowego Jeżyka w bezpieczny sposób tłumaczy dziecku dlaczego w najbliższym czasie musi zostać w domu.
 
 
“Zgrywisie , zaklęcie i zabawa w śpiewanego. Opowieść na czas zarazy”     
                                 
Bajka autorstwa Marii Maruszczyk 
 
 
Zabawy muzyczne
„Myj ręce z liskiem – 30 sekund”    https:/ www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Drodzy Rodzice
Nauczyciele naszego przedszkola, starając się uatrakcyjnić pobyt naszych wychowanków w placówce, od miesiąca Marca rozpoczynają  realizację zajęć pod nazwą:
„ CZWARTKI  Z  POMYSŁEM ”

  • Zajęcia będą prowadzone metodami aktywizującymi, rozwijającymi u dzieci umiejętność współpracy w zespole, logiczne
  • Nauczycielki będą wykorzystywać, w pracy dydaktycznej z dziećmi, metodę projektu oraz wiedzę zdobytą na wielu szkoleniach, kursach i formach doskonalenia zawodowego.
  • W każdy drugi i czwarty czwartek miesiąca od Marca do Czerwca będziemy z dziećmi:
  1. Eksperymentować kulinarnie - gotować , kroić, piec, mieszać, próbować różne smaki, zapachy, bawić się sensorycznie z wykorzystaniem kaszy, makaronu, soli, mąki, ryżu itp.
  2. Eksperymentować plastycznie – malować, rysować, składać origami, bawić się twórczo z wykorzystaniem  różnych technik i materiałów plastycznych tj. plastelina, masa solna, kolorowa masa plastyczna,farby, mazaki, kredki, kolorowy papier o różnych fakturach
  3. Eksperymentować muzycznie – grać, tworzyć muzykę z wykorzystaniem instrumentów muzycznych i instrumentów perkusyjnych własnoręcznie wykonanych.
     
  4. Ruszać się ćwiczyć - z wykorzystaniem chusty animacyjnej, wiatraka matematycznego, tunelu, szarf, wstążek, woreczków, obręczy itp.
  5. Realizować zajęcia metodą projektu edukacyjnego – w grupach 4,5,6 – latków
  6. Kształcić u dzieci nowe umiejętności z wykorzystaniem narzędzi TOC (skrót od ang. nazwy Theory of Constraints, Teoria ograniczeń), to metody, narzędzia, które pozwalają na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie,  ograniczenie rozumiane jest jako czynnik spowalniający nasze osiągnięcia, czy realizację wyznaczonego celu (patrz: www.tocdlaedukacji.pl)
  7. Podczas codziennych zajęć w przedszkolu dzieci uczą się stosować narzędzia TOC tj:

  *chmurka – która pomaga odpowiedzieć dzieciom na pytania: jak rozwiązać konflikt, czego on dotyczy, jaki jest jego powód, jaki jest wspólny cel. Wykorzystanie jej pozwala znaleźć logiczne rozwiązania sporu, dojście do kompromisu, czyli uczy dzieci samodzielnego myślenia.
*gałązka logiczna - która pomaga dzieciom analizować, porządkować, dostrzegać skutki przyczynowo skutkowe  treści opowiadań, bajek, historyjek obrazkowych.
*drzewko ambitnego celu - które ułatwia dzieciom osiągnięcie celu poprzez stworzenie takiego planu, który zakłada wszystkie przeszkody i zawiera propozycje konkretnych sposobów pokonania tych trudności stojących na drodze do zrealizowania ambitnego celu.       

        
Tematyka  zajęć  aktywizujących w poszczególnych miesiącach:
smileyMarzec „Podróż do krainy pełnej zdrowia”– eksperymenty kulinarne, drzewko ambitnego celu.
smileyKwiecień „Kreatywny i kolorowy świat przedszkolaka” eksperymenty plastyczne, gałązka logiczna , chmurka.
smileyMaj „W krainie muzyki”- zabawy muzyczne i taneczne, drzewko ambitnego celu, chmurka.
smiley Czerwiec „Ćwiczyć każdy może” –  zabawy ruchowo-sportowe, fitness, gałązka logiczna, drzewko ambitnego celu, chmurka.