Dla Rodzica
 

Miejskie Przedszkole 25 Płock 
Tel.
24 367 52 51‎,  24 367 52 52

 

 
 
 
Szanowni Rodzice
 
Pomimo trudnej sytuacji, w jakiej wszyscy się znaleźliśmy, zachęcam Państwa do wysłuchania wspólnie z dziećmi humorystycznej bajki i piosenki o wirusie.
 
Bajka o wirusie
 
 
Piosenka „ Przegoń wirusa” z płytoteki „Śpiewających Brzdący”
 
 
Pozdrawiam wszystkich serdecznie życząc dużo zdrowia
 
Dyrektor przedszkola
 
 
 
 
 
„Kiedy musimy pozostać w domu – poczytajmy dziecku bajki relaksacyjne”
 
 
 
 
Przedszkolaki to mali obywatele, którzy nie wszystko rozumieją , ale widzą i odczuwają zmiany , jakie ostatnio nastały w ich codzienności. Z dnia na dzień przestały uczęszczać do przedszkola , nie mogą wychodzić na podwórko czy plac zabaw , by pobawić się z rówieśnikami. Wyjście z rodzicami , do sklepu ,czy kina również nie wchodzi w grę. Aby ułatwić dziecku zrozumienie sytuacji w jakiej się obecnie znajdujemy zachęcamy o czytania bajek relaksacyjnych ,aby wywołać u dziecka odprężenie i uspokojenie.
 
Bajka relaksacyjna „Kotek”
Prosimy rodziców o przeczytanie bajki.  Czytając ją dziecku warto zrobić to powoli, zwracając uwagę na intonację. 
Poproś dziecko, by usiadło wygodnie, może wziąć ulubionego kotka lub inną maskotkę  i wczuwało się w treść czytanego opowiadania, starając się nie myśleć o niczym innym.
 
Mały kotek samotnie wracał z przedszkola. Ciągnął łapkę za łapką wolno, jakby ospale. Był smutny, nic go nie cieszyło, czuł się bardzo nieswojo. Niechętnie prychał na inne przechodzące obok zwierzęta. Nagle nadleciał malutki motylek i nad samym nosem kotka zrobił okrążenia, jedno, drugie, trzecie. Chyba mi się przygląda – pomyślał kotek i łapką próbował odgonić motylka. Ale ten wcale nie odlatywał, tylko krążył, krążył i jak samolot kreślił znaki w powietrzu. Kotek patrzył i patrzył, jak zaczarowany, w piękny lot motyla. A ten wzbił się wyżej, jakby chciał dolecieć do słońca, i nagle znikł mu z oczu za wysokim ogrodzeniem. Zaciekawiony kotek zbliżył się do płotu, wdrapał się po deskach i znalazł się w ogrodzie. Rozejrzał się dookoła. Było tam tak pięknie, rosły wysokie owocowe drzewa sięgające koronami do nieba, a małe krzaczki, jakby przy nich przycupnięte, trzymały się ich jak maminej spódnicy. Rosły też kolorowe kwiaty, które jak dywan pokrywały cały ogród. Kotek poczuł zapach ziemi, kwiatów, krzewów i drzew. Pociągnął mocno noskiem i zapach jak fala, jakby ramionami, objął go. Kotek położył się na trawie i oddychał miarowo, równo i spokojnie. Przetarł oczy, podłożył łapki pod głowę, wyciągnął całe ciałko, było mu bardzo wygodnie. Leżał teraz i odpoczywał. Poczuł senność. Słonko wysyłało swe promyki na ziemię, by pogłaskały każdy kwiatek, każdy listek i każdą roślinkę. Kotek poczuł przyjemny dotyk ciepłych promieni. Zamknął oczy. A promyczki jeden po drugim głaskały go, przyjemnie ogrzewając. Po chwili pojawił się delikatny wiaterek, który kołysał listki i gałęzie, jakby do snu. Pochylił się nad kotkiem i też go kołysał, trzymając w swoich ramionach. Kotek poczuł, jak wiaterek przesuwając się teraz po nim od głowy do łap, do pazurków samych, z wolna uwalnia go od smutków,  i jeszcze raz, i jeszcze delikatnie przesuwając się od głowy w dół ciałka, zabiera z sobą całe niezadowolenie. 
 
Kotek poczuł się tak dobrze, poczuł się spokojny, jakby obmyty ze wszystkich swoich dużych i małych zmartwień. Otworzył wolno oczka i popatrzył na chmurki, które płynęły po niebie, nie spiesząc się, leniwie, nie przeganiając się, zgodnie. Płynęły i płynęły, a wiatr wolno je popychał. Kotkowi było tak dobrze. Nagle jedna mała kropelka spadła mu na nos. Co to ? - zdziwił się. Rozejrzał się dookoła i zobaczył, jak kwiatki wyciągają swoje małe główki do kropli deszczu, zupełnie jak on pyszczek do miseczki z mlekiem. Usiadł na trawie. Przeciągnął się. Kropelki deszczu wolno, lecz miarowo spadały na spragnione roślinki. Wraz z tym delikatnym deszczem wróciła mu siła. Wstał, otrząsnął futerko, uśmiechnął się do siebie zadowolony. Pora iść do domu - pomyślał. Ale dziwną przeżyłem przygodę w tym ogrodzie, gdzie przyprowadził mnie motylek. Wrócę tu jeszcze - obiecał sobie - tu jest tak pięknie i spokojnie. Wyprężył się do skoku i jednym zamachem przeskoczył płot. Radośnie machając ogonem, wracał do domu.
 
Zachęcamy do korzystania ze stron internetowych. Znajdziecie Państwo inne propozycje bajek ułatwiających dzieciom zrozumienie konieczności pozostania w domu.
 
„Jeżyk Bartek zostaje w domu”.   
                                                                                                         
Mama tytułowego Jeżyka w bezpieczny sposób tłumaczy dziecku dlaczego w najbliższym czasie musi zostać w domu.
 
 
“Zgrywisie , zaklęcie i zabawa w śpiewanego. Opowieść na czas zarazy”     
                                 
Bajka autorstwa Marii Maruszczyk 
 
 
Zabawy muzyczne
„Myj ręce z liskiem – 30 sekund”    https:/ www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Drodzy Rodzice
Nauczyciele naszego przedszkola, starając się uatrakcyjnić pobyt naszych wychowanków w placówce, od miesiąca Marca rozpoczynają  realizację zajęć pod nazwą:
„ CZWARTKI  Z  POMYSŁEM ”

  • Zajęcia będą prowadzone metodami aktywizującymi, rozwijającymi u dzieci umiejętność współpracy w zespole, logiczne
  • Nauczycielki będą wykorzystywać, w pracy dydaktycznej z dziećmi, metodę projektu oraz wiedzę zdobytą na wielu szkoleniach, kursach i formach doskonalenia zawodowego.
  • W każdy drugi i czwarty czwartek miesiąca od Marca do Czerwca będziemy z dziećmi:
  1. Eksperymentować kulinarnie - gotować , kroić, piec, mieszać, próbować różne smaki, zapachy, bawić się sensorycznie z wykorzystaniem kaszy, makaronu, soli, mąki, ryżu itp.
  2. Eksperymentować plastycznie – malować, rysować, składać origami, bawić się twórczo z wykorzystaniem  różnych technik i materiałów plastycznych tj. plastelina, masa solna, kolorowa masa plastyczna,farby, mazaki, kredki, kolorowy papier o różnych fakturach
  3. Eksperymentować muzycznie – grać, tworzyć muzykę z wykorzystaniem instrumentów muzycznych i instrumentów perkusyjnych własnoręcznie wykonanych.
     
  4. Ruszać się ćwiczyć - z wykorzystaniem chusty animacyjnej, wiatraka matematycznego, tunelu, szarf, wstążek, woreczków, obręczy itp.
  5. Realizować zajęcia metodą projektu edukacyjnego – w grupach 4,5,6 – latków
  6. Kształcić u dzieci nowe umiejętności z wykorzystaniem narzędzi TOC (skrót od ang. nazwy Theory of Constraints, Teoria ograniczeń), to metody, narzędzia, które pozwalają na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie,  ograniczenie rozumiane jest jako czynnik spowalniający nasze osiągnięcia, czy realizację wyznaczonego celu (patrz: www.tocdlaedukacji.pl)
  7. Podczas codziennych zajęć w przedszkolu dzieci uczą się stosować narzędzia TOC tj:

  *chmurka – która pomaga odpowiedzieć dzieciom na pytania: jak rozwiązać konflikt, czego on dotyczy, jaki jest jego powód, jaki jest wspólny cel. Wykorzystanie jej pozwala znaleźć logiczne rozwiązania sporu, dojście do kompromisu, czyli uczy dzieci samodzielnego myślenia.
*gałązka logiczna - która pomaga dzieciom analizować, porządkować, dostrzegać skutki przyczynowo skutkowe  treści opowiadań, bajek, historyjek obrazkowych.
*drzewko ambitnego celu - które ułatwia dzieciom osiągnięcie celu poprzez stworzenie takiego planu, który zakłada wszystkie przeszkody i zawiera propozycje konkretnych sposobów pokonania tych trudności stojących na drodze do zrealizowania ambitnego celu.       

        
Tematyka  zajęć  aktywizujących w poszczególnych miesiącach:
smileyMarzec „Podróż do krainy pełnej zdrowia”– eksperymenty kulinarne, drzewko ambitnego celu.
smileyKwiecień „Kreatywny i kolorowy świat przedszkolaka” eksperymenty plastyczne, gałązka logiczna , chmurka.
smileyMaj „W krainie muzyki”- zabawy muzyczne i taneczne, drzewko ambitnego celu, chmurka.
smiley Czerwiec „Ćwiczyć każdy może” –  zabawy ruchowo-sportowe, fitness, gałązka logiczna, drzewko ambitnego celu, chmurka.