PROGRAMY NAUCZANIA REALIZOWANE 

W GRUPIE „DINUSIÓW”

W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

Szczegółowe informacje o ogólnopolskich programach realizowanych w grupie:

„Bezpieczne domy – przyjazne miasta” – projekt Fundacji Habitat for Humanity oraz Fundacji CultureLab, realizowany w grupie dzieci 6 –letnich przez nauczycielkę J. Falkowską w okresie IX- XI 2020 r. Celem projektu jest pogłębienie wiedzy dzieci na temat globalnego mieszkalnictwa i zrównoważonego rozwoju miast tj.: życie w obszarach slumsowych oraz wyzwań stojących przed miastami dotkniętymi katastrofami naturalnymi, najciekawsze rozwiązania środowiskowe i społeczne występujące w miastach zrównoważonych/ przyjaznych środowisku i człowiekowi.
„Drogowe ABC” – program edukacyjny organizowany przez Polski Czerwony Krzyż we współpracy z firmą Circle K Polska, realizowany w grupie dzieci 6 letnich. Celem realizacji programu jest promowanie wiedzy w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym wśród dzieci w wieku przedszkolnym. Dzieci poprzez połączenie nauki i zabawy zdobywają informacje na temat bezpiecznego poruszania się na drodze, numerów alarmowych oraz poznają podstawy udzielania pierwszej pomocy.
„Działaj z imPETem” – projekt edukacyjny organizowany przez: Adliner Sp. z o.o., Rekopol, Coca-Cola HBC Polska, Nestle Polska S.A., Żywiec Zdrój S.A. we współpracy z podmiotami gospodarującymi odpadami. Projekt jest realizowany od IX do III 2021r. przez nauczycielkę B. Chojnacką w grupach dzieci 4 i 6 – letnich. Celem projektu jest zwiększenie ilości zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET w celu ochrony środowiska naturalnego, kształtowanie postaw proekologicznych, upowszechnianie prawidłowych zasad segregowania odpadów typu PET wśród mieszkańców, by jak najwięcej z tych opakowań dostało nowe życie.
„Zdrowo jem – więcej wiem” – projekt edukacyjny Fundacji Banku Ochrony Środowiska, objęty patronatem honorowym A. Kornhauser-Dudy.
Projekt realizowany jest w grupie dzieci 6 – letnich od miesiąca XI 2020r. do czerwca 2021r., przez nauczycielkę R. Filipczak. Celem projektu jest upowszechnianie prawidłowych nawyków żywieniowych, uświadomienie dzieciom, że jedzenie słodyczy prowadzi do otyłości oraz wywołuje wiele chorób, uczenie dzieci odpowiedzialności za swoje zdrowie.
 

Nauczycielki:

Tematyka kompleksowa na miesiąc czerwiec:

1. Wakacyjne podróże

2. Pożegnania nadszedł czas

Piosenka „Lato na wakacjach”

1. Idzie lato poprzez pola,

roześmiane przyszło do nas, do przedszkola.

Wita lato wszystkie dzieci:

„Na wakacje razem ze mną wszystkie pojedziecie”.

Ref.: Na na na na na na na na na na na na,

już wakacji nadchodzi czas.

Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,

bo wakacji nadchodzi czas!

2. Więc walizki spakujemy,

plecak, piłkę i materac zabierzemy.

Z mamą , tatą, siostrą, bratem

po przygodę wyruszymy razem z latem.

Ref.: Na…….

Wiersz „Pożegnanie przedszkola” Agaty Widzowskiej

– Lato się śmieje, czas na wakacje!

Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!

Zawsze będziemy o was pamiętać,

stawiając krzywe literki w szkole.

Starszak potrafi :

budować wieże,

rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,

układać puzzle,

kroić warzywa,

wie, że pokłuć można się w pokrzywach.

Zna pory roku,

kierunki świata,

wie, że na miotle nie da się latach,

sam się ubiera,

buty sznuruje,

mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.

Umie zadzwonić

na pogotowie,

wie, że nie da się chodzić na głowie,

zasady ruchu

 zna doskonale

i po ulicy nie biega wcale.

Lubi teatrzyk,

śpiewa piosenki,

wie, czym się różni słoń od sarenki,

pieluch nie nosi

ani śliniaka.

To są zalety dziecka starszaka.

– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.

Trochę nam smutno…Pa, pa, przedszkole!

Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,

gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?